دستگاه قضایی حامی دانش آموزان در معرض آسیب است

دستگاه قضایی حامی دانش‌آموزان در معرض آسیب است

سیپکس/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در راستای اجرای طرح نماد، از دانش آموزان در معرض آسیب های اجتماعی و روانی حمایت می کنیم.

سید مهدی قویدل 27 فروردین ماه در دیدار با جمعی از مسیولان آموزش و پروش استان کرمان با اشاره به پروژه ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) اظهار کرد: به منظور همکاری با آموزش و پرورش استان در اجرای پروژه نماد؛ در زمینه فعالسازی شورای سیاستگذاری و کمیته علمی اجرایی در استان و همچنین آموزش های ارتقایی و توانمندسازی، پیگیری و نظارت بر ارایه حمایت ها و خدمات توسط دستگاه های عضو ایتلاف؛ برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با ایجاد سامانه جامع نماد، مواردی از جمله آمار و شرح مختصر از همه ارجاعات دانش آموزان نیازمند دریافت خدمت به سازمان های عضو ایتلاف از سوی آموزش و پرورش، اقدامات انجام شده برای ارایه خدمت به ارجاعات اداره کل آموزش و پرورش استان به سازمان های عضو و … جمع آوری شده تا برای ارایه خدمت به دانش آموزان برنامه ریزی دقیق و قوی شود.

قویدل با اشاره به اینکه براساس غربالگری های نشانه محور و آسیب محورِ انجام شده، موارد اورژانسی از طرف مدرسه به دبیرخانه پروژه جهت پیگیری دریافت خدمات و حمایت های هدفمند ارجاع می شود، گفت: با این طرح به اولیا و آموزش و پرورش کمک می شود تا دانش آموزان در معرض آسیب های اجتماعی و روانی شناسایی و تشخیص داده و برای درمان و مشاوره به مراکز مربوطه ارجاع داده شوند.

معاون دادگستری استان کرمان اظهار کرد: طبق مستندات ارایه شده تاکنون تعدادی دانش آموز شناسایی و به دستگاه های عضو ایتلاف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و مرکز بهداشت در سطح استان ارجاع شده تا برای آنها اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی گفت: براساس گزارشات و مستندات ارایه شده، به نظر می رسد اهداف پروژه نماد براساس استانداردهای تعیین شده از جمله استقرار کامل نظام غربالگری، برگزاری مناسب دوره های آموزشی ارتقایی و پیشگیرانه و ارایه خدمات و مداخلات موثر آموزشی، روانی و اجتماعی در استان با برنامه ریزی، هماهنگی و تعامل مناسب دستگاه های عضو ایتلاف پروژه، به نحو احسن و مطلوب محقق خواهد شد.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به وجود آسیب های اجتماعی متوجه دانش آموزان و برخی آسیب های اولویت دار مصمم هستیم اجرای این پروژه را توسط دستگاه های عضو مطالبه کنیم و ترک فعل های احتمالی را پیگیری کنیم و نیز امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی از جمله استانداری و شهرداری با راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان بتوانیم انسجام لازم را در جهت کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی متوجه کودکان و نوجوانان را ایجاد کنیم.

پایان خبر سیپکس

دستگاه قضایی حامی دانش آموزان در معرض آسیب است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دستگاه قضایی حامی دانش آموزان در معرض آسیب است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دستگاه قضایی حامی دانش آموزان در معرض آسیب است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه