اعتبارات لازم برای بهبود وضعیت مساجد استان بوشهر تامین شود – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان

اعتبارات لازم برای بهبود وضعیت مساجد استان بوشهر تامین شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سیپکس، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه برازجان با انتقاد از عدم تامین و تخصصی اعتبار برای احیا و مدیریت مساجد اظهار کرد: انتظار می رود که نگاه بهتری به مساجد و تامین نیازهای آنها صورت گیرد.

وی افزود: پس از چهاردهه از عمر نظام مقدس اسلامی اعتبارات زیادی برای کارهای غیر مفید و بعضاً مضر تامین بودجه و هزینه می شود اما اعتبار لازم برای تعیین و نگهداری و امامت مساجد لحاظ نمی شود و هیچ توجهی توسط مدیران میانی به عمران و آبادی مساجد نمی شود.

امام جمعه دشتستان اضافه کرد: اگر مساجد ما در تراز نظام اسلامی شود و با اندیشه و نگاه اسلامی مدیریت می شد نه دغدغه انتخابات بد داشتیم و نه انواع و اقسام هزینه های زاید بر جامعه تحمیل می شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه محصول تعلل و سهل انگاری در امور معنوی و مذهبی این می شود که دشمنان و معاندین برای فرزندان ما برنامه دیکته کنند و از هویت اسلامی انقلابی و ایرانی خود جدا کنند.

مصلح ادامه داد: خانواده های ما حتی در خانه های خود از تهاجم فرهنگی غرب امنیت ندارند و فضای مجازی همه جوانان را درگیر خود کرده و فکر و اندیشه نوع جوانان تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی بیان کرد: متاسفانه آن مرکز و نهادی که باید نقش فعال تربیتی و سازنده داشته باشد (مساجد) و نهادهای مرتبط با آن همچون سازمان تبلیغات و اوقاف ضعیف و یا تعطیل هستند و بعضاً مورد بی توجهی قرار گرفته اند.

امام جمعه دشتستان خاطرنشان کرد: در مقابل، مراکز بی خاصیت فرهنگی و فضای مجازی منفی و مخرب دایر و فعالند. از استاندار و سازمان برنامه و بودجه می خواهیم که نسبت به تخصیص اعتبارات مساجد استان کم لطفی نکنند و بی مهری ها را جبران کنند.

وی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: انتخابات میدان تبیین است، نه عرصه تخریب. در تبیین، چارچوب و ساختار نظام حفظ می شود؛ اما در تخریب، چارچوب و قاعده نظام شکسته می شود.

مصلح بیان کرد: در تبیین، آگاهی ها و قدرت تصمیم گیری مردم تقویت می شود، انصاف رعایت می شود و نقاط قوت و ضعف با هم دیده می شود، گفتمان فرد نقد می شود، با دشمن مرزبندی می شود و استدلال، محور گفتگوها و انتقادات است.

اعتبارات لازم برای بهبود وضعیت مساجد استان بوشهر تامین شود – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اعتبارات لازم برای بهبود وضعیت مساجد استان بوشهر تامین شود – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اعتبارات لازم برای بهبود وضعیت مساجد استان بوشهر تامین شود – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه