بررسی دوربین فیلمبرداری سونی Sony HVR-Z5

سلام دوستان، امروز اومدم در مورد

بررسی دوربین فیلمبرداری سونی Sony HVR-Z5

دوربین فیلمبرداری سونی Sony HVR-Z5

و تجربیات خودم از استفاده از این محصول را باهاتون به اشتراک بزارم. این دوربین هم یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداریه.

بررسی دوربین های فیلمبرداری سونی سونی HVR-Z5


دوربین فیلمبرداری سونی سونی HVR-Z5 این یک دوربین با سنسور است CMOS لنز ثابت و خروجی 1/3 اینچ HDV و DVCAM و dv و قابلیت ذخیره تصویر روی نوار dv درایو فلش کوچک یا مموری استیک.


  • درست برای دوربین Z1


این دوربین جایگزین دوربین مستقیم می شود Z1 و از همان سنسور 1/3 اینچ ClearVid Exmor CMOS که در اتاق Z7 همچنین مورد استفاده قرار می گیرد و بنابراین انتظار می رود که قابلیت ها و عملکردهای یکسانی داشته باشد. ظاهر این دوربین نیز شباهت زیادی به دوربین ها دارد Z7 و مثال 1 اگرچه برای کسی که دوربین دارد Z1 این در مورد این دوربین است، احساس راحتی و سرعت بیشتری دارد. بدنه این دوربین نسبت به دوربین Z1 کوچکتر، فشرده تر و سبک تر است، بنابراین کار کردن برای فیلمبرداران آسان تر و راحت تر است.



صفحه نمایش این دوربین قابل جابجایی بوده و از بدنه دوربین خارج می شود که مزیت دیگری نسبت به مدل قبلی است. این دوربین نسبت به نور کم حساسیت بالایی دارد که آن را به گزینه ای عالی برای عکاسی در نور کم تبدیل می کند.


  • لنز


دوربین سونی HVR-Z5 زوم اپتیکال 20 برابر و برد آن است 4.1-82 این میلی متر است. سازنده این لنز و همچنین سایر دوربین های سونی، شرکت قدرتمند زایس است که با کیفیت ترین لنزها را ارائه می دهد. محدوده دیافراگم این لنز f/1.6-f/3.4

که واقعاً می تواند تغییر بزرگی را برای کاربر ایجاد کند. حلقه لنز این دوربین نسبت به مدل های قبلی که حالت استپ دارند از طراحی و عملکرد ارگونومیک تری برخوردار است، عملکرد این حلقه روان بوده و تعویض حلقه را بسیار روان و دلپذیر می کند.


دکمه فوکوس خودکار کوچکتر شده است و دسترسی به آن کمی دشوار به نظر می رسد، اما تغییر مکان آن از نزدیک دکمه تعادل سفیدی به مکان دیگر، فشار دادن آن را بدون لمس دکمه های مجاور آسان تر کرده است.


لازم به ذکر است که این دوربین به زوم دیجیتال 1.5 برابری نیز مجهز است که البته با استفاده از زوم دیجیتال رزولوشن تصاویر به میزان محسوسی کاهش می یابد.



  • کیفیت ویدیو


همانطور که قبلا ذکر شد، این دوربین قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت فول اچ دی بر روی DVD یا کارت حافظه و هارد داخلی دوربین را دارد. می تواند در دو حالت عادی 25 فریم در ثانیه باشد
یا مترقی مترقی با سرعت 50 فریم بر ثانیه عکس گرفته شده است. چندین حالت تصویر پیش فرض در این دوربین وجود دارد که شامل دو حالت می باشد نمایش فیلم . اگرچه این حالت های پیش فرض تصویر ممکن است چندان مورد توجه فیلمبرداران حرفه ای نباشد زیرا آنها دوست دارند سبک تصویر خود را هنگام عکسبرداری اعمال کنند.



  • کیفیت ضبط صدا


دوربین سونی HVR-Z5 دو ورودی XLR در نهایت سیستمی برای تغییر فرمت ویدیو وجود دارد. در دوربین Z1 سوئیچ های صدا در منوی دوربین تعریف شده اند. در حال حاضر، اما در دوربین Z5 شاسی های مجزا برای تنظیمات صدای دوربین در نظر گرفته شده است.



این دوربین دارای محل نصب میکروفون صدا نیز می باشد. اگر این در دوربین باشد Z1 این یک ویژگی اختیاری بود که باید به طور جداگانه توسط مشتری خریداری می شد.



  • اتصالات


دوربین سونی سونی HVR-Z5 از خروجی یک سیم ارتباطی چهار پین نامیده می شود آی لینک سوکت هم داره AV و همچنین تولید HDMI . جک هدفون، جک کنترلر LAN-C و همچنین کفشک اتصال لوازم جانبی در جلو و پشت دوربین از جمله اتصالات این دوربین می باشد.این دوربین دارای مجموعه کابل های خوب و کامل، شارژر باتری دو کاناله و ریموت کنترل می باشد.



  • نتیجه گیری


این دوربین با توجه به قیمت آن که معادل قیمت دوربین است Z1 امکانات و امکانات بیشتری دارد و واقعا می تواند گزینه خوبی برای فیلمبرداران باشد. اما برای استفاده استودیویی این دوربین نمی تواند خیلی مفید باشد و نیاز به پیشرفت بیشتری نسبت به برای دارد یک استودیوی قابل استفاده تر بسازید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی دوربین فیلمبرداری سونی Sony HVR-Z5" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی دوربین فیلمبرداری سونی Sony HVR-Z5"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه