بررسی دوربین فیلمبرداری سونی Sony HXR-NX3/1

سلام دوستان، امروز اومدم در مورد

بررسی دوربین فیلمبرداری سونی Sony HXR-NX3/1

دوربین فیلمبرداری سونی Sony HXR-NX3/1

و تجربیات خودم از استفاده از این محصول را باهاتون به اشتراک بزارم. این دوربین هم یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداریه.

دوربین فیلمبرداری سونی HXR-NX3/1 یک دوربین با اندازه متوسط ​​با وزن مناسب 2.5 کیلوگرم (با تمام تجهیزات استاندارد و باتری) و ظاهری آشنا است. دوربینی با امکانات گسترده که برای استفاده حرفه ای و شخصی مناسب است. این دوربین از سه سنسور Exmor CMOS 2.8/1 اینچی برای دریافت بهترین کیفیت تصویر استفاده می کند. این دوربین با کیفیت Full HD روی کارت حافظه ضبط می کند به این صورت که دوربین HXR NX3 می تواند دو فرمت مختلف را به طور همزمان ضبط کند.

یعنی اگر دو کارت SD در محفظه دوربین دارید، می توانید به طور همزمان اطلاعات هر دو کارت را ذخیره کنید و از یکی به عنوان فایل کپی یا پشتیبان استفاده کنید. هنگامی که ظرفیت کارت اول پر شد، حالت رله (RELAY) به طور خودکار ضبط را به کارت حافظه دوم منتقل می کند، اما حالت همزمان (SIMUL) امکان ضبط همزمان روی دو کارت حافظه را فراهم می کند (مثلاً برای ایجاد یک نسخه پشتیبان). هنگام ضبط در حالت SIMUL، دکمه های Start/Stop دوربین Sony NX100 روی دسته و بدنه دوربین می توانند به طور مستقل ضبط را روی نقشه های مختلف شروع یا متوقف کنند. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد دوربین سونی HXR-NX3/1 مجهز بودن این دوربین به پروژکتور LED داخلی است که این دوربین را برای عکاسی در شرایط کم نور ایده آل می کند. این پروژکتور فقط با باتری کار می کند و هنگامی که دوربین به برق DC متصل می شود، LED روشن نمی شود. از این لامپ می توان برای انجام مصاحبه یا تهیه گزارش در فضای بسته ای که نور کافی ندارد استفاده کرد.

دوربین سونی HXR-NX3/1 همچنین مجهز به اتصالات WiFi و NFC است که انتقال فایل ها از دوربین فیلمبرداری به دستگاه های هوشمند را بسیار آسان می کند. علاوه بر این، کنترل از راه دور دوربین از طریق تلفن یا تبلت نیز امکان پذیر است. علاوه بر این، از تبلت یا گوشی می توان به عنوان صفحه نمایش دوربین نیز استفاده کرد. همچنین کاربران می توانند در مواقعی که دوربین روی بازوی موبایل و دور از دسترس است از این قابلیت استفاده کنند. این عملکرد با تلفن های همراه با سیستم Wi-Fi و با سیستم عامل های IOS و Android امکان پذیر است. لازم به ذکر است که حالت NFC فقط برای انتقال فایل با فرمت MP4 قابل استفاده است و سایر فرمت ها از این طریق قابل انتقال نیستند.

اندازه سنسور HXR NX3/1 بزرگتر از مدل قبلی خود است، به این معنی که عملکرد بهتری در نور کم ارائه می دهد.

بدنه دوربین HXR NX3 دارای سه حالت برای تنظیمات داخلی فیلتر ND است. این ویژگی در روزهای آفتابی و نور شدید بسیار کاربردی است. صفحه نمایش HXR NX3 یک صفحه نمایش لمسی 3.5 اینچی است و تصاویر بسیار واضح و واقعی نمایش داده می شوند. منظره یاب دوربین دارای تنظیمات خودکار است.

دو اهرم زوم دستی، یکی روی دسته و دیگری با یک اهرم کوچکتر در بالای دوربین. در کنار منظره یاب یک خروجی هدفون با دکمه ای برای تعویض کانال 1 یا 2 و ترکیب این دو وجود دارد.

لنز این دوربین دارای فاصله کانونی 28.8 تا 576 میلی متر (معادل استاندارد 35 میلی متر) و f1.6 در حداقل فاصله کانونی است. این فاصله کانونی به معنای قابلیت زوم اپتیکال 20 برابری است.

در صورتی که کاربر نیاز به زوم بیشتری داشته باشد، پس از استفاده از حداکثر زوم اپتیکال این لنز، می تواند از عملکرد زوم تصویر واضح استفاده کند که قدرت زوم را تا 40 برابر (معادل فاصله کانونی 1152 میلی متر) افزایش می دهد.این لنز دارای حلقه های مجزا برای زوم دستی، فوکوس و تنظیم عنبیه است.

نسبت تصویر ثبت شده توسط این لنز 16:9 و معادل 2.07 میلیون پیکسل موثر است. در واقع نور قرمز، آبی و سبز به صورت جداگانه بر روی سنسور منعکس می شود و این ویژگی باعث افزایش وضوح، حساسیت و دامنه دینامیکی بالا و در نهایت ایجاد تصویری کاملا طبیعی می شود. علاوه بر این در این لنز از فناوری LSI استفاده شده است. این یک فناوری کاهش نویز و تصحیح اعوجاج است که امکان ضبط ویدیوی واضح با نویز کم را حتی در شرایط کم نور فراهم می کند.

از دیگر ویژگی های لنز سونی G در دوربین HXR NX3 می توان به زاویه عریض 28.8 میلی متری و زوم اپتیکال 20 برابری اشاره کرد. این زاویه باز اجازه می دهد تا جزئیات بیشتری در تصویر گنجانده شود.

دوربین فیلمبرداری سونی HXR NX3/1 از انواع فرمت های ویدئویی از جمله AVCHD، DV و Mp4 پشتیبانی می کند. HXR NX3 سونی دو نوع وضوح 1080p/480i و 720p/480i را در خروجی HDMI برای مشاهده تصاویر ضبط شده بر روی مانیتور ارائه می دهد. در حالت ضبط 1080 امکان ضبط در 60p، 60i، 30p یا 24p وجود دارد و در 720 تنها انتخاب ممکن 60p است. بالاترین میزان بیت ریت 1080p60: 28 مگابیت بر ثانیه و کمترین نرخ بیت 1080i 60: 5 مگابیت در ثانیه است. زمان ضبط HXR NX3/1 بسته به میزان بیت، وضوح و کارت حافظه ای که استفاده می کنید متفاوت است. به عنوان مثال، با استفاده از یک کارت حافظه 64 گیگابایتی SD XC، می‌توانید چیزی در حدود 290 دقیقه ویدیو با کیفیت 1080p60 ضبط کنید.

این دوربین دارای خروجی ها و پورت های حرفه ای 3G-SDI و HDMI به علاوه دو ورودی XLRx2 برای اتصال میکروفون برای ضبط صدا می باشد. HXR-NX3 دارای عملکرد انتخاب صحنه است و هفت گزینه از پیش تعیین شده را برای موقعیت های مختلف عکسبرداری ارائه می دهد. به عنوان مثال، تنظیمات غروب و طلوع خورشید وجود دارد که بلافاصله تنظیمات را برای بازتولید رنگ مناسب برای محیط بهینه می کند.

دوربین فیلمبرداری سونی HXR-NX3/1 می تواند تصاویر اسلوموشن یا اسلوموشن را با سرعت 1 تا 60 فریم بر ثانیه با وضوح فول اچ دی 1920×1080 ضبط کند. در نهایت دوربین سونی HXR NX3/1 به صفحه نمایش 3.5 اینچی با وضوح 1.56 میلیون نقطه مجهز شده و چشمی آن وضوح 1.44 میلیون پیکسل دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی دوربین فیلمبرداری سونی Sony HXR-NX3/1" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی دوربین فیلمبرداری سونی Sony HXR-NX3/1"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه