برقراری بیش از 46 هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان

برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سیپکس، وجیهه محمدی فلاح صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از برقراری 46 هزار و 440 تماس با مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان البرز خبر داد و بیان کرد: 21 درصد تماس ها مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی و حدود 79 درصد برای پیگیری مسایل غیرمرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسایل بهداشتی، خدمات مشاوره ای بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی تماس ها به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسر آزاری، افکار خودکشی، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است، گفت: بهزیستی البرز با دارا بودن 6 مرکز اورژانس اجتماعی در محمدشهر، کمالشهر، مرکز کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ به افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و کسانی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر می برند خدمات تخصصی ارایه می دهد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان البرز، فعالیت های سازمان بهزیستی به ویژه در زمینه آسیب های اجتماعی مردم محور است و افراد می توانند از طریق تماس با شماره تلفن 123 یا مراجعه حضوری به پایگاه های اورژانس اجتماعی در شهرستان ها از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شوند. وظیفه ذاتی مراکز 123 (مرکز فوریت های اجتماعی) ارایه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی و حقوقی به جامعه هدف است.

محمدی فلاح افزود: نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرف و ارجاعی و ارجاعات به دو شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی 123، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضایی، مراجع انتظامی و سایر سازمان ها و نهادها) است و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.

برقراری بیش از 46 هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برقراری بیش از 46 هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برقراری بیش از 46 هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه