بهره برداری از 17 هزار میلیارد تومان پروژه های آب و فاضلاب در استان تهران

بهره‌برداری از ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه‌های آب و فاضلاب در استان تهران

صبح امروز 16 پروژه صنعت آب و فاضلاب استان تهران با اعتبار 17 هزار میلیارد تومان با حضور رییس جمهور به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری سیپکس از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، امروز پنجشنبه 23 فروردین با حضور “سیدابراهیم رییسی”، رییس جمهور و “علی اکبر محرابیان”، وزیر نیرو پروژه های صنعت آب و فاضلاب تهران با اعتبار 17هزار میلیارد تومان افتتاح و به مرحله بهره برداری رسید.

بنا بر این گزارش، در حوزه تامین و تصفیه آب سه پروژه مهم به ارزش 860 میلیارد تومان شامل افزایش ظرفیت تصفیه خانه ششم آب شرب تهران به میزان 1250لیتر بر ثانیه، حفر و تجهیز 85 حلقه چاه و به ظرفیت 2375 لیتر بر ثانیه جهت افزایش ظرفیت تامین آب شهر تهران و احیا و بهسازی چاه های موجود در شهر های تحت پوشش آبفای استان تهران به بهره برداری رسید.

همچنین پنج پروژه دیگری که با حضور رییس جمهور در استان تهران به بهره برداری رسید مربوط به حوزه انتقال و توزیع آب و شامل توسعه ایستگاه پمپاژ آب به ظرفیت 2650 لیتر بر ثانیه، توسعه خط انتقال آب با تکمیل 32 کیلومتر از طرح آبرسانی الغدیر، توسعه مخازن ذخیره آب به میزان 222 هزار مترمکعب، نصب مخازن اضطراری آب و توسعه و اصلاح بیش از 86 کیلومتر شبکه توزیع آب شرب تهران با اعتبار 4 هزار و 640 میلیارد تومان است.

در بخش فاضلاب، طرح توسعه شبکه فاضلاب نیمه غربی تهران برای پوشش 700 هزار نفر از جمعیت پایتخت در مناطق 21، 18، 5، 3، 2 و 22به ارزش 10 هزار و 500میلیارد تومان پروژه دیگری است که امروز به بهره برداری رسید.

این گزارش حاکی است دو مرکز کنترل و پایش فاضلاب شهر تهران در تصفیه خانه فاضلاب جنوب شهر تهران به عنوان یک مرکز مهم و استراتژیک از نظر زیست محیطی با هدف پایش، مانیتورینگ و کنترل پارامتر های کمی و کیفی در مراحل مختلف جمع آوری و تصفیه پساب، بزرگترین و مجهزترین مرکز امداد فاضلاب در سطح کشور و نیروگاه زیست توده 7.2مگاواتی در تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران با توان تامین برق یک شهرک مسکونی 80 هزار نفری در بخش فاضلاب به ارزش 960 میلیارد تومان از دیگر طرح های افتتاح شده است.

بهره برداری از 17 هزار میلیارد تومان پروژه های آب و فاضلاب در استان تهران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهره برداری از 17 هزار میلیارد تومان پروژه های آب و فاضلاب در استان تهران" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهره برداری از 17 هزار میلیارد تومان پروژه های آب و فاضلاب در استان تهران"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه