حکایت تولد تلگرام؛ پیام رسانی با ۹۵۰ میلیون کاربر
نگار علی-تلگرام اپلیکیشن پیام رسان متعلق به کارآفرینان روسی پاول و نیکولای دوروف است؛ کاربران تلگرام می توانند پیام های متنی مبادله کنند تماس های صوتی برقرار کنند فایل ها را به اشتراک بگذارند به گروه هایی با حداکثر ۲۰۰.۰۰۰ عضو بپیوندند و در کانال های عمومی عضو شوند.
این سرویس از طریق تلفن های هوشمند رایانه های شخصی و مرورگرهای وب قابل دسترسی است و مکالمات کاربران بین دستگاه ها همگام سازی می شود. تلگرام از طریق رمزگذاری سراسری از مکالمات متنی و تماس های ویدیویی محافظت می کند. دفتر مرکزی تلگرام در دبی امارات متحده عربی است.
داستان تاسیس تلگرام و خروج دوروف از روسیه
در سال ۲۰۰۶ پاول دوروف VKontakte یا VK را تأسیس کرد؛ یک وب سایت شبکه اجتماعی که اغلب به عنوان نسخه روسی فیس بوک توصیف می شود. از آنجایی که پایگاه VK در اوایل دهه ۲۰۱۰ به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر افزایش یافت توجه دولت روسیه را به خود جلب کرد و در سال ۲۰۱۱ از این شرکت خواست تا صفحاتی را سانسور کند. دوروف نپذیرفت.
در نتیجه فشارهای دولت روسیه دوروف شرکت را فروخت و روسیه را ترک کرد. در سال ۲۰۱۳ پاول و نیکولای دوروف تلگرام را تأسیس کردند که به آنها اجازه می داد بدون دخالت دولت کار کنند. کاربرانی که احساس کرده بودند دوروف با سانسور مخالف است به سرعت به این پلتفرم پیوستند.
تلگرام رقیب سرویس پیام رسان محبوب واتس اپ است که به دلیل به اشتراک گذاری داده های کاربران با شرکت مادر خود فیس بوک با جنجال هایی روبرو شده است.
دستیابی به سودآوری
حال با گذشت ۱۱ سال از تاسیس تلگرام درآمد کل این پیام رسان در سال ۲۰۲۴ از یک میلیارد دلار فراتر رفته و تلگرام اکنون شرکتی سودآور است.
تلگرام که سرویس اشتراک پریمیوم خود را در سال ۲۰۲۲ راه اندازی کرد اکنون ۱۲ میلیون کاربر اشتراکی دارد. دورف می گوید که تلگرام سال ۲۰۲۴ را با بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ذخایر نقدی بدون احتساب دارایی های رمزنگاری خود به پایان می رساند.
مدیرعامل تلگرام می گوید این شرکت مقدار قابل توجهی از اوراق قرضه ی بدهی خود را در پاییز امسال پرداخت کرد. دورف با انتشار پستی در ایکس نوشت: «طی چهار سال گذشته تلگرام حدود دو میلیارد دلار بدهی داشت. ما سهم قابل توجهی از آن را در پاییز امسال بازپرداخت کردیم؛ اما کارهای زیادی در پیش است.»
دورف پیش تر در مصاحبه ای با فایننشال تایمز گفته بود که این شرکت سال آینده به سوددهی خواهد رسید و هدفش عرضه ی عمومی سهام در آینده است.
افزون بر عبور از مرز ۹۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه تلگرام امسال از برخی قابلیت های خاص برای کاربران تجاری پرده برداشت که شامل اشتراک درآمد تبلیغاتی می شد و به خالقان محتوا اجازه داد از طریق محتوای پولی در کانال ها درآمد کسب کنند.
۲۲۷۲۲۷
حکایت تولد تلگرام؛ پیام رسانی با ۹۵۰ میلیون کاربر
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حکایت تولد تلگرام؛ پیام رسانی با ۹۵۰ میلیون کاربر" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حکایت تولد تلگرام؛ پیام رسانی با ۹۵۰ میلیون کاربر"، کلیک کنید.