خداحافظ گودزیلا / تولید نیسان GT-R پس از ۱۸ سال رسماً پایان یافت
به گزارش خبرگزاری سیپکس و براساس گزارش پدال پس از نزدیک به دو دهه سرانجام یکی از افسانه های صنعت خودروسازی ژاپن به آخر خط رسید و نیسان بعد از ۱۸ سال رسماً به تولید GT-R R۳۵ پایان داده است. در ۲۸ فوریه نیسان با اعلام عدم پذیرش سفارشات خرید GT-R رسماً خبر از پایان کار گودزیلا داده است. شرکت ژاپنی در وب سایت خود چنین نوشته است:

«ما سفارشات زیادی برای GT-R دریافت کرده ایم و اکنون پذیرش سفارشات برای تعداد برنامه ریزی شدهٔ تولید به پایان رسیده است. ما از همهٔ خریداران به خاطر حمایت از این خودرو از زمان معرفی در سال ۲۰۰۷ تاکنون صمیمانه قدردانی می کنیم».
البته پیش ازاین هم می دانستیم که ۲۰۲۵ آخرین سال تولید این سوپراسپرت سالخوردهٔ ژاپنی خواهد بود. این در حالی است که تولید GT-R برای بازار آمریکای شمالی در اکتبر ۲۰۲۴ به پایان رسیده بود. همچنین R۳۵ از مدت ها پیش به دلیل مشکلات مربوط به قوانین ایمنی سروصدا و آلایندگی از بازارهای مختلفی حذف شده بود. به عنوان مثال آخرین نمونه های GT-R در استرالیا و نیوزلند در اکتبر ۲۰۲۱ عرضه شدند و فروش این خودرو در اروپا هم در پایان مارس ۲۰۲۲ خاتمه یافت.
نیسان GT-R که به گودزیلا شهرت دارد زمانی که در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۰۷ معرفی شد قاتل سوپراسپرت ها بود. این ماشین طی نزدیک به دو دهه به روزرسانی های مختلفی را تجربه کرد که شامل فیس لیفت هایی در سال های ۲۰۱۰ ۲۰۱۶ و ۲۰۲۳ می شد. در طول این سال ها پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V۶ توئین توربوی GT-R هم ارتقاء پیدا کرد. این موتور در ابتدا ۴۸۰ اسب بخار قدرت داشت اما بعداً این رقم به ۵۷۰ اسب بخار رسید درحالی که در نسخهٔ نیسمو شاهد تولید ۶۰۰ اسب بخار قدرت بودیم.
در حال حاضر آیندهٔ GT-R چندان مشخص نیست. هرچند نیسان در سال ۲۰۲۳ با معرفی کانسپت هایپر فورس نمایی اجمالی از این سوپرکار افسانه ای ارائه کرد و انتظار می رود این کانسپت نهایتاً به GT-R نسل R۳۶ تبدیل شود ولی مشکلات مالی نیسان می تواند این برنامه ها را به تأخیر بیندازد و یا حتی به طور کامل لغو کند. درهرحال انتظار می رود جانشین GT-R خودرویی تمام الکتریکی باشد که از باطری های جدید حالت جامد استفاده می کند. این باطری ها اما به احتمال زیاد تا قبل از سال ۲۰۲۸ آماده نخواهند شد و بنابراین به این زودی ها انتظار دیدن R۳۶ را در خیابان ها نداشته باشید.
۲۲۷۲۲۷
خداحافظ گودزیلا / تولید نیسان GT-R پس از ۱۸ سال رسماً پایان یافت
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خداحافظ گودزیلا / تولید نیسان GT-R پس از ۱۸ سال رسماً پایان یافت" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خداحافظ گودزیلا / تولید نیسان GT-R پس از ۱۸ سال رسماً پایان یافت"، کلیک کنید.