دعوت پزشکیان از امیر کویت برای سفر به تهران

وزیر امور خارجه خبر داد؛

دعوت پزشکیان از امیر کویت برای سفر به تهران
دعوت پزشکیان از امیر کویت برای سفر به تهران

وزیر امور خارجه گفت که در دیدار با ولیعهد کویت دعوتنامه رئیس جمهور از امیر کویت را برای سفر به تهران تسلیم کرده است و افزود: ان شاءالله این سفر در زمان مقتضی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سیپکس سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه دو دیدار فشرده با شیخ صباح خالد الحمد الصباح ولیعهد و عبدالله علی الیحیا وزیر امور خارجه کویت داشتم گفت: به صورت طبیعی در ادامه مباحثی که نسبت به وضعیت منطقه داشتیم رایزنی های بسیار خوبی نیز در کویت انجام شد. 

وی افزود: محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و ضرورت توقف حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه مورد اشتراک نظر طرفین بود.

وزیر امور خارجه بیان کرد: هماهنگی برای اقداماتی در مجامع بین المللی و سطوح منطقه ای و فرامنطقه ای برای جلوگیری از این حملات هم مورد بحث قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین گفت: در خصوص ضرورت رسیدگی به آوارگان و ضرورت کاهش تنش در منطقه و جلوگیری از افزایش تنش که به صورت خطرناکی در حال انجام است گفتگو شد.

عراقچی افزود: من مواضع ایران را تکرار کردم که ایران خواهان جنگ در منطقه نیست و البته از جنگ نمی ترسد و برای جنگ آمادگی کامل داریم ولی به صورت مشخص سیاست ما کاهش تنش ها و جلوگیری از جنگ فراگیر در منطقه است و در این راستا به مشورت های خود ادامه خواهیم داد.

* توافق همه کشور ها در منطقه برای کاهش تنش ها

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: دوستان در کویت دیدگاه های خوبی داشتند. 

به گفته عراقچی ضرورت کاهش تنش ها مورد توافق همه کشور ها در منطقه است.

وی همچنین درباره مسائل دوجانبه بین ایران و کویت نیز بیان کرد: در عین حال در باره برخی از مسائل دوجانبه بحث شد و دعوتنامه آقای پزشکیان خطاب به امیر کویت را برای سفر به تهران را تسلیم کردم و موافقت اصولی در این خصوص وجود دارد.

عراقچی ادامه داد: ان شاءالله درباره زمان و چگونگی آن مشورت های دیپلماتیک بین دو طرف ادامه خواهد یافت و این سفر در زمان مقتضی انجام خواهد شد.

ناگفته نماند که شیخ صباح خالد الحمد الصباح ولیعهد کویت در دیدار با عراقچی با بیان اینکه اجازه سوءاستفاده از قلمروی زمینی دریایی یا هوایی خود برای آسیب زدن به کشور های همسایه را نمی دهیم گفت که کویت هرگونه ناامنی و تنش در منطقه را به ضرر کل کشور ها و مردمان این منطقه می داند. 

کویت یازدهمین مقصد سفر منطقه ای رئیس دستگاه دیپلماسی ایران بود.

دعوت پزشکیان از امیر کویت برای سفر به تهران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دعوت پزشکیان از امیر کویت برای سفر به تهران" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دعوت پزشکیان از امیر کویت برای سفر به تهران"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه