دومین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی در بابل پایان یافت

سیپکس/مازندران دومین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و فناوری­ های آینده نگر (ICAIFT ۲۰۲۴) در بابل با هدف به اشتراک گذاری یافته های پژوهشگران در حوزه هوش مصنوعی و معرفی مقالات تیم های برتر و دستاوردهای این حوزه به کار خود پایان داد.

دومین کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی در بابل پایان یافت

بهرام عزیزاله گنجی رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل امروز ۳ آبان در دومین و آخرین روز از برگزاری این همایش و در مراسم اختتامیه که به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد اظهار کرد: هوش مصنوعی به مجموعه ای از تکنیک ها اطلاق می شود که به سیستم های کامپیوتری این امکان را می دهد تا وظایف و کارهایی را انجام دهند که به تفکر انسانی نیاز دارد. در واقع هوش مصنوعی می تواند در حل مسائل پیچیده علمی از جمله کشف داروهای و فناوری جدید نقش آفرینی کند.

گنجی با اشاره به اینکه با هوش مصنوعی می توان بهره وری را افزایش و هزینه ها را کاهش داد تصریح کرد: هوش مصنوعی می تواند در حوزه پزشکی حمل و نقل و آموزش و دیگر حوزه ها به بهبود کیفیت زندگی کمک کند و مشاغل جدید ایجاد کند.

رئیس دومین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و فناوری آینده نگر با اشاره به اینکه متخصصان هوش مصنوعی مهندسان و تحلیلگران داده از جمله مشاغلی هستند که تقاضا برای آن ها در آینده افزایش می یابد تصریح کرد: آینده هوش مصنوعی با چالش های جدی مانند اخلاقیات حریم خصوصی و تاثیرات اجتماعی همراه است و در نهایت آینده هوش مصنوعی به نحوه استفاده از آن بستگی دارد.

گنجی برگزاری این همایش ها را فرصت مناسبی برای طرح دیدگاه ها و نتایج پژوهش های انجام شده و چالش های آینده در این حوزه دانست و اظهار کرد: در این همایش ۸۳ مقاله از ۱۹ استان کشور دریافت شد که پس از داوری ۳۲ مقاله به صورت کنفرانس و ۲۲ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

وی با معرفی دیگر برنامه های همایش افزود: برگزاری کارگاه های تخصصی مختلف و میزگرد تخصصی با موضوع کاربردهای هوش مصنوعی در جامعه و صنعت با حضور نمایندگان و متخصصین صنایع از دیگر برنامه هایی بود که در این دانشگاه برگزار شد و نیز پنجمین دوره مسابقات ملی برنامه نویسی در ارتباط با هوش مصنوعی با حضور ۱۵۰ شرکت کننده از سراسر کشور برگزار می شود که در نهایت تیم های اول تا پنجم در اختتامیه همایش تجلیل می شوند.

چاپ ۴ مجله علمی در حوزه هوش مصنوعی در دانشگاه نوشیروانی بابل

حسام عمران پور دانشیار هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز در حاشیه این همایش و در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این همایش را هم افزایی دانشگاهی و ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت برشمرد و اظهار کرد: به دنبال استفاده صحیح از واژه هوش مصنوعی هستیم و مترصدیم پتانسیلی که مازندران و منطقه دارد را به منصه ظهور برسانیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پتانسیل بسیار بالایی در حوزه هوش مصنوعی دارد وجود اساتید مطرح را از ظرفیت های برجسته دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برشمرد و گفت: این دانشگاه موفق به چاپ ۴ مجله علمی و پژوهشی در حوزه هوش مصنوعی شد.

عمران پور با بیان اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در زمینه هوش مصنوعی خوب کار کرده و مقالات خوبی در مجلات داخلی و بین المللی به چاپ رسانده اند از موفقیت دانشگاه صنعتی نوشیروانی در اجرای طرح های پژوهشی خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح های پژوهشی ما برای حل مشکلاتی است که در صنعت کشور وجود دارد که در این حوزه هم طرح هایی در حال اجرا داریم و هم طرح های بسیار زیادی توسط محققان و پژوهشگران دانشگاه صنعتی نوشیروانی به پایان یافته است.

دبیر علمی دومین کنفرانس هوش مصنوعی و فناوری آینده نگر گفت: پذیرفته شدن دانشجویان فارغ التحصیل ما به عنوان دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های برتر کشور نشان از عملکرد و درخشش دانشگاه صنعتی نوشیروانی طی ۱۰ سال متوالی است. همچنین در حوزه پژوهش هر ساله استادان ما جزو یک یا ۲ درصد برتر جهان هستند که ۵ استاد از ۱۹ استاد برتر ما در این سال ها در حوزه هوش مصنوعی برتر جهان بودند.

عمران پور با بیان اینکه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل محور علوم شناختی در شمال کشور شناخته می شود افزود: ما بین دانشگاه های منطقه به عنوان یک پل با موسسات ارتباط برقرار می کنیم و پروژه های موجود را بین دانشگاه توزیع می کنیم.

به گزارش سیپکس دومین همایش بین المللی هوش مصنوعی و فناوری های آینده نگر که از دیروز چهارشنبه ۲ آبان ماه و با حضور استاندار مازندران و تنی چند از مسئولان و اساتید دانشگاهی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شده بود عصر امروز پنجشنبه ۳ آبان و با معرفی مقالات و دستاوردها و نیز تیم ها و دانشگاه های مطرح این حوزه عصر امروز به کار خود پایان داد.

پایان خبر سیپکس

دومین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی در بابل پایان یافت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دومین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی در بابل پایان یافت" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دومین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی در بابل پایان یافت"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه