فرم درخواست ویزای کار ترکیه

همانطور که می دانید ترکیه اروپا و آسیا را مانند یک پل به هم متصل می کند و یک مرکز تجاری عالی است. به همین دلیل این کشور فرصت های شغلی زیادی را برای علاقه مندان به اخذ ویزای کار ترکیه فراهم کرده است. برای شروع کار در این کشور به ویزای کار و مجوز کار نیاز دارید و بدون هر دو نمی توانید به عنوان یک خارجی کار کنید. در شرکت مهاجرتی شاهان اطلاعاتی در مورد انواع ویزای این کشور، نحوه اخذ ویزای کار در ترکیه و مسائل مربوط به آن گردآوری کرده ایم. در نهایت نحوه دریافت این ویزا را به تفصیل بررسی کرده ایم. سعی کنید تمام مراحل را به درستی انجام دهید تا در نهایت با مشکل گرفتن ویزا مواجه نشوید.

انواع ویزا در ترکیه

فرم درخواست ویزای کار ترکیه

ویزا کار در ترکیه به شما این فرصت را می دهد که روابط تجاری خود را گسترش دهید، وارد بازار جهانی شوید و کارمندان با استعدادی پیدا کنید. اما همانطور که گفته شد به ویزای کار و مجوز کار در ترکیه نیاز خواهید داشت. ترکیه انواع مختلفی از ویزاها را ارائه می دهد و در دسته های مختلفی قرار می گیرند. انواع ویزای ترکیه به شرح زیر است:

هزینه سفر یا ویزا

گذرنامه رسمی

ویزای تحصیلی یا ویزای دانشجویی

مجوز کار

نحوه دریافت ویزای کار ترکیه را بر اساس نوع ویزا توضیح خواهیم داد. برای این کار ابتدا باید درخواست خود را به کنسولگری یا سفارت ترکیه در کشور خود ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که ویزای ترکیه شما بیشتر از 90 روز نباشد. در ترکیه، مجوز کار تنها برای یک سال معتبر است و پس از آن برای دو یا سه سال قابل تمدید است. اگر بیش از هشت سال است که در ترکیه کار و زندگی می کنید، دیگر نیازی به تمدید مجوز ندارید و به راحتی می توانید مجوز کار نامحدود در ترکیه را دریافت کنید.

شرایط اخذ ویزای کار در ترکیه

برای دریافت ویزای کار همه چیز به دلیل شما برای درخواست ویزای کار ترکیه بستگی دارد. در واقع همه چیز به نوع شغلی که در سفارت ترکیه درخواست داده اید بستگی دارد. در واقع، بسته به حوزه کاری که برای دنبال کردن انتخاب می‌کنید، وضعیت ممکن است متفاوت باشد. در ادامه به بررسی مشاغلی می پردازیم که می توانید برای ویزای کار در آنها اقدام کنید:

شغل شخصی یا هدف شغلی خاص

مربی یا دانش آموز اولیه

یک ورزشکار

هنرمند

فریلنسر

روزنامه نگار

یک تعمیرکار

هنگامی که نوع ویزای کاری مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید درخواست خود را به صورت آنلاین تکمیل کنید. در این فرم باید به سوالاتی در مورد هدف شغلی و سوالات هویتی خود پاسخ دهید. پس از تایید، برنامه مصاحبه برای شما ارسال می شود و باید مدارک زیر را ارائه دهید:

فرم تکمیل شده برای اخذ ویزای کار ترکیه.

گذرنامه ای که حداقل شش ماه پس از تاریخ ورود به ترکیه اعتبار داشته باشد.

دو عکس گذرنامه که در شش ماه گذشته گرفته شده است.

گواهی ترخیص پلیسی معتبر تأیید می کند که کارمند تحت هیچ گونه تحقیقات کیفری قرار ندارد و در گذشته در هیچ مورد قانونی دخالت نداشته است.

یک پیشنهاد شغلی یا قرارداد رسمی که حاوی اطلاعاتی درباره موقعیت شغلی است، مانند حقوق ماهانه و ساعات کار.

کپی مدرک دیپلم یا گواهی موقت فارغ التحصیلی ترجمه شده.

ترجمه قولنامه.

بیمه درمانی کل اقامت در ترکیه را پوشش می دهد.

یک کپی از قرارداد اجاره یا سند ملک در ترکیه برای اثبات اینکه شما در این کشور زندگی می کنید.

اثبات معیشت؛ این بدان معناست که شما باید مدرکی مبنی بر حداقل 50 یورو برای هزینه های روزانه در طول اقامت خود در ترکیه داشته باشید و آن را به مقامات ترکیه ثابت کنید.

تایید موجود بودن بلیط سفر باید در روز مصاحبه در سفارت ارائه شود.

مراحل اخذ ویزای کار در ترکیه

پس از یافتن شغل مناسب، باید برای ویزای کار در ترکیه اقدام کنید. ظرف 10 روز پس از ارسال درخواست، باید درخواست خود را به وزارت کار، خانواده و خدمات اجتماعی ارسال کنید و منتظر بمانید. هنگامی که یک قرار مصاحبه گرفتید و اکنون آن را انجام دادید، باید درخواست خود را آماده کنید. باز هم بعد از اتمام 10 روز باید تمامی مدارک تایید مصاحبه را از طریق پست ارسال کنید یا حضوری به سفارت مراجعه کنید. در نهایت، وزارت کار، خانواده و خدمات اجتماعی تصمیم می گیرد که آیا برای شما ویزای کار به ترکیه ارسال کند یا خیر. در صورت تایید درخواست شما و دریافت ویزای کار در ترکیه، مدت زمان اقامت شما برابر با مدت اقامت شما خواهد بود. بنابراین همه اتباع خارجی باید هزینه های لازم برای ویزای ورود، مجوز کار و اجازه اقامت را بپردازند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فرم درخواست ویزای کار ترکیه" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, عمومی, گردشگری و اقامتی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فرم درخواست ویزای کار ترکیه"، کلیک کنید.