یارانه نقدی در سال آینده چقدر است؟

یارانه نقدی در سال آینده چقدر است؟

طبق بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ یارانه نقدی مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ۴۰۵۰ هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

به گزارش سیپکس صبح امروز (سه شنبه یکم آبان ماه) رئیس جمهور بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ را تقدیم مجلس کرد که دومین بودجه بعد از اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است.

بر اساس داده های موجود در بخش منابع و مصارف بودجه عمومی دولت مجموع یارانه نقدی در لایحه بودجه ۱۴۰۴ مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ۴۰۵۰ هزار میلیارد ریال و یارانه نان ۲۵۰۰ هزار میلیارد ریال (ذیل ردیف سازمان هدفمندی) است.

طبق شناسه بودجه ای ۷۰۴۳۲-ب کلیه منابع حاصل از فروش داخلی گاز طبیعی به ردیف …. واریز می شود روش محاسبه نرخ خوراک و سوخت گاز طبیعی به صنایع در سال ۱۴۰۴ مشابه سال ۱۴۰۳ است. عواید ناشی از قانون مالیات بر ارزش افزوده بابت فروش داخلی گاز طبیعی مستقیما به ردیف درآمدی ….. واریز و بر اساس تخصیص سازمان بابت یارانه گندم آرد و نان هزینه می شود. 

در شناسه بودجه ای ۷۱۰۹-ب ذکر شده است که پرداخت وجوه ناشی از خرید تضمینی گندم (در سقف مصارف خبازی) به ذی نفع نهایی بر اساس شماره ملی و موقعیت مکانی (واحد قطعات اراضی کشاورزی به صورت نقشه) انجام می گردد. فروش گندم و آرد یارانه ای برای مصارف خبازی مجاز است و برای سایر مصارف به قیمت تمام شده به علاوه سود متعارف صورت می گیرد. سایر مصرف کنندگان باید نسبت به خرید گندم موردنیاز خود با اولویت سازوکار کشت قراردادی از کشاورزان اقدام نمایند. دستگاه مباشر موظف است تمام وجوه حاصل از فروش گندم و آرد یارانه ای و غیریارانه ای را به ردیف درآمدی شماره …… واریز نموده تا پس از کسر هزینه های تبعی توسط سازمان برای مصرف در یارانه گندم آرد و نان تخصیص یابد. آیین نامه اجرایی این بند با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت جهاد کشاورزی حداکثر تا پایان فروردین ماه تهیه و به تصویب هیئت وزیران می رسد

بر اساس شناسه بودجه ای ۷۱۰۹-ث نیز در صورت درخواست سرپرستان خانوار مشمول یارانه نقدی برای تغییر شیوه پرداخت از نقدی به کالابرگ الکترونیکی استفاده از مبالغ کالابرگ الکترونیکی برای سرپرستان ‏خانوارهای مشمول یارانه نقدی به صورت داوطلبانه و بدون هرگونه مبلغ تشویقی (اضافه بر مبلغ یارانه نقدی) مجاز است. سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است ‏سازوکار اجرایی لازم را برای افراد متقاضی مهیا نموده و دستورالعمل اجرایی آن را با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ نماید.‏

همچنین بر اساس شناسه بودجه ای ۷۱۰۹ – ت سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است یارانه نقدی مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور و یارانه آرد و نان (خرید ‏تضمینی گندم) را مستقیماً به حساب ذی نفع نهایی پرداخت نماید. تعیین ذی نفع نهایی در بخش یارانه نقدی مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و ‏سازمان بهزیستی کشور با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه ها و در بخش یارانه آرد و نان خرید تضمینی گندم ‏با همکاری وزارت جهاد کشاورزی صورت می گیرد. آیین نامه اجرایی این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری دستگاه های اجرایی مذکور (مرتبط) ظرف ‏مدت حداکثر یک ماه از لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید‏.

بر اساس شناسه بودجه ای ۷۰۱۱۲-ج یارانه پرداختی دولت به شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران بابت جبران زیان ناشی از فروش کالاهای اساسی به قیمت مصوب تا سقف زیان مورد تأیید حسابرس منتخب وزارت امور اقتصادی و دارایی مشمول مالیات به نرخ صفر است. این زیان از نظر مالیاتی قابل استهلاک در سنوات بعد نخواهد بود.

در ادامه این شناسه بند-چ ذکر شده است که مابه التفاوت (یارانه) قیمت های فروش تکلیفی آب و جمع آوری و دفع فاضلاب و برق با هزینه تمام شده آن (مورد تأیید سازمان حسابرسی) که توسط دولت به شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو (تابعه و وابسته) پرداخت می شود به عنوان کمک زیان محسوب و به حساب زیان انباشته این شرکت ها منظور می شود و از پرداخت سهم سود سهام دولت معاف است. کمک زیان یادشده تا سقف زیان انباشته سنواتی شرکت های مزبور (ناشی از اعمال قیمت های تکلیفی) مشمول مالیات به نرخ صفر است.

پایان خبر سیپکس

یارانه نقدی در سال آینده چقدر است؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یارانه نقدی در سال آینده چقدر است؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یارانه نقدی در سال آینده چقدر است؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه