1000 هکتار از اراضی کشاورزی دیم لرستان آبی می شود – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان

۱۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم لرستان آبی می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سیپکس، سید عماد شاهرخی روز چهارشنبه در گفت وگو با رسانه ها، اظهار داشت: در حال حاضر سه پروژه در راستای توسعه سیستم های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان شروع کرده ایم و روند اداری آنها در حال انجام است، در مجموع پیش بینی می شود حدود هزار تا هزار و 200 هکتار از اراضی دیم استان با مشارکت مردم به آبی تبدیل کنیم.

وی اظهار کرد: در سد «ایوشان» در راستای شعار سال اقدام مشترکی با مردم داریم انجام می دهیم تا با ارایه سیستم های نوین آبیاری بخشی از اراضی دیم را به آبی تبدیل کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: برای اجرایی شدن این امر حدود 70 درصد مشارکت مردمی و 30 درصد هم بخش دولتی سرمایه گذاری کرده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

شاهرخی، گفت: تبدیل اراضی دیم به آبی سبب افزایش تولید و تاثیرگذار در معیشت مردم خواهد شد و ما در همین راستا در سایر شهرستان چندین پروژه را شروع کرده ایم.

وی با بیان اینکه این برنامه در سایر شهرستان های استان ادامه دارد و در حال اجرایی شدن هستند، گفت: همین برنامه را در سایر شهرهای استان برای توسعه طرح اجرایی شدن سیستم های نوین آبیاری در اراضی دیم داریم که به عنوان نمونه در حاشیه رودخانه «سیمره» حدود 400 هکتار با مشارکت مردم به سیستم های نوین آبیاری تجهیز و به بهره برداری برسانیم.

1000 هکتار از اراضی کشاورزی دیم لرستان آبی می شود – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "1000 هکتار از اراضی کشاورزی دیم لرستان آبی می شود – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "1000 هکتار از اراضی کشاورزی دیم لرستان آبی می شود – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه