شکست «توطیه مجازی» رژیم صهیونیستی علیه ایران
دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی به عرصه واقعی جنگی تبدیل شده اند که به موازات جنگ غزه در حال وقوع است، اما بی تردید با اقدام اخیر رسانه های وابسته به رژیم صهیونیستی نظریه برتری این رژیم در روایت های گمراه کننده با شکست مواجه شد.
به گزارش سیپکس، متن پیش رو یادداشت لیلی نقولا، تحلیلگر لبنانی است که در پایگاه خبری راهبرد معاصر منتشر شده و در ادامه می توانید بخوانید: طبق آنچه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به هدف قرار دادن کنسولگرین کشور در دمشق اعلام کرد، جمهوری اسلامی با حملات پهپادی و موشکی به رژیم صهیونیستی پاسخ داد و برخی از موشک ها به دو پایگاه صهیونیستی اصابت کرد که هواپیماهای رژیم متجاوز به کنسولگریران از آنجا برخاسته بودند.
با وجود درخواست جو بایدن، رییس جمهور آمریکا از صهیونیست ها برای پاسخ ندادن به حمله ایران و با این ادعا که تل آویو توانسته بود برابر ایران موفق عمل کند، رژیم صهیونیستی که قاعده بازدارندگی را برابر ایران باخته بود، با هدف حفظ آبروی از دست رفته اش اصرار بر پاسخ داشت.
رژیم صهیونیستی از دیرباز به دلیل تسلط در زمینه تبلیغات سیاسی-رسانه ای و جنگ روانی با یگان 8200 شناخته شده است
شب 19 آوریل واشنگتن پست به نقل از یک مقام صهیونیست مدعی شد، رژیم صهیونیستی به ایران پاسخ داد و به اصفهان حمله کرد؛ در حالی که ایرانی ها تاکید کردند پدافند هوایی جمهوری اسلامی چندین پهپاد کوچک را با توپ های ضدهوایی در چند نقطه از استان اصفهان در ارتفاع کم ساقط کرد.
با رصد رسانه ها، به ویژه شبکه های اجتماعی پس از پاسخ قاطع ایران به رژیم صهیونیستی و پاسخ فرضین رژیم به ایران که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی آن را «مسخره» توصیف کرد، می توان گفت تبلیغات سیاسی-رسانه ای که رژیم صهیونیستی همیشه به آن شهرت داشت، با بن بست مواجه شد و نظریه «برتری طلبی» که پیش تر رژیم صهیونیستی به آن شهرت داشت، شکست خورد.
تبلیغات سیاسی-رسانه ای چیست؟
تبلیغات سیاسی-رسانه ای به اطلاعاتی گفته می شود که برای نفوذ یا انحراف عقاید، مواضع یا اقدامات گروهی از مردم منتشر می شود و دولت ها اغلب با آن به عنوان بخشی از جنگ اطلاعاتی برخورد می کنند که در آن دشمنان، مخاطبان خود را هدف قرار می دهند و در تلاش برای تقویت روایت خود از یک حادثه هستند.
این نوع تبلیغات به اشکال مختلف ازجمله پیام های نوشتاری یا متنی، تصاویر و نمادها ارسال، در بسترهای مختلفی مانند روزنامه، رسانه های دیداری و شنیداری و اینترنت منتشر می شود و شبکه های اجتماعی مهم ترین و محبوب ترین بستر اشاعه آن است.
توجه به این نکته ضروری است، گرفتار شدن در دام تبلیغات سیاسی-رسانه ای بدون اطلاع قبلی مخاطب آسان است. می دانیم میان این نوع تبلیغات و اقناع تفاوت زیادی وجود دارد که بخشی طبیعی از گفتمان دموکراتیک است و به حقایق، شواهد، استدلال های منطقی و مدارک بستگی دارد؛ در حالی که هدف از تبلیغات سیاسی-رسانه ای انحراف ذهن و اعتقادات مخاطب در راستای منافع ارسال کننده است.
فضاسازی دروغین رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی از دیرباز به دلیل تسلط در زمینه تبلیغات سیاسی-رسانه ای و جنگ روانی با یگان 8200 شناخته شده است که عملیات سایبری را با جذب نیرو برای باج گیری، انتشار اطلاعات دروغین یا ارسال شایعات گمراه کننده برای فریب مردم و هدایت افکار عمومی به راه می اندازد.
شاید خطرناک ترین عامل در تبلیغات و اطلاعات نادرست آن هایی باشند که از اطلاعات واقعی سوءاستفاده می کنند و اطلاعات را به شیوه ای مغرضانها گمراه کننده ارایه می کنند؛ درواقع اطلاعات گمراه کننده را در لفافه مجموعه ای از حقایق منتقل می کنند که تشخیص آنها دشوار است.
رژیم صهیونیستی بیشتر از این نوع تبلیغات برای نفرت پراکنی و اختلاف افکنی میان اعراب، مسیحیان، مسلمانان و فرقه های اسلامی استفاده کرده است. بر این اساس، می توان نقش تبلیغات دروغین رسانه های وابسته و مورد حمایت رژیم صهیونیستی را پس از پاسخ تنبیهیران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری اش در دمشق درک کرد.
رژیم صهیونیستی ابتدا قصد داشت واکنش ایران را به عنوان «سناریوی از پیش لو رفته» تمسخر کند که با حمله واقعی جمهوری اسلامی شکست خورد، سپس مدعی شد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سرنگونی پهپادها و موشک هایرانی و در دفاع از رژیم صهیونیستی کمک کردند. بعداً با اعتراف صهیونیست ها به بزرگی حمله بی سابقه ایران و تماس مقام های حوزه خلیج فارس با ایرانی ها، دروغ بودن فضاسازی رسانه صهیونیست ها فاش شد.
شاید خطرناک ترین عامل در تبلیغات و اطلاعات نادرست آن هایی باشند که از اطلاعات واقعی سوءاستفاده می کنند و اطلاعات را به شیوه ای مغرضانها گمراه کننده ارایه می کنند
در زمینه به اصطلاح «پاسخ رژیم صهیونیستی به ایران» با حمله پهپادی به اصفهان نکته قابل توجه این است، رسانه های غربی و ضد انقلاب ایران (که اخبار خود را به نقل از شاهدان عینی نقل می کردند) به بزرگنمایی حادثه روی آوردند و حساب های کاربری وابسته و مورد حمایت رژیم صهیونیستی در «عملیات اغراق» نقش مهمیفا کردند.
نمایشی که عمدا در شبکه های اجتماعی به سرعت راه افتاد، در حد و اندازه واکنش رژیم صهیونیستی نبود و بسیار اغراق آمیز بود که بعداً مشخص شد اطلاعات منتشر شده گمراه کننده بود تا مخاطبان ایرانی را تحت تاثیر عملیات روانی قرار دهد. همان گونه که معمولاً در اخبار جنگ و عالم روزنامه نگاری رخ می دهد؛ دروغ بودن شایعات صهیونیست ها به سرعت آشکار شد.
درواقع، دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی به عرصه واقعی جنگی تبدیل شده اند که به موازات جنگ غزه در حال وقوع است، اما بی تردید با اقدام اخیر رسانه های وابسته به رژیم صهیونیستی نظریه برترین رژیم در روایت های گمراه کننده با شکست مواجه شد.
پایان خبر سیپکس
شکست «توطیه مجازی» رژیم صهیونیستی علیه ایران
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شکست «توطیه مجازی» رژیم صهیونیستی علیه ایران" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شکست «توطیه مجازی» رژیم صهیونیستی علیه ایران"، کلیک کنید.