عمل تیپ پلاستی چیست

تیپ پلاستی بینی چیست؟

نوک بینی برجسته ترین و قابل رویت ترین قسمت بینی است و گاهی اوقات می تواند تنها قسمتی باشد که فرد را آزار می دهد. به خصوص اگر نوک بینی پهن، سوراخ های بینی بزرگ، دارای افتادگی و عدم تقارن سوراخ های بینی مشاهده شود. همان طور که در بالا اشاره شد، رینوپلاستی نوک بینی یا عمل تیپ پلاستی بینی یک عمل جراحی است که شامل تغییر شکل نوک بینی و فقط نوک بینی می شود.

عمل تیپ پلاستی چیست

به طورکلی، این جراحی شامل فرآیند تغییر شکل نوک بینی برای ایجاد تعادل بهتر با سایر بینی و ویژگی های صورت است. هدف از جراحی نوک بینی، بهبود ظاهر نوک با رفع یا تغییر اندازه و برآمدگی نوک است. همچنین می تواند شامل کاهش اندازه سوراخ های بینی باشد.

عمل تیپ پلاستی چیست

چه کسانی کاندید مناسب جراحی تیپ پلاستی بینی هستند؟

توجه داشته باشید که جراحی نوک بینی برای همه مناسب نیست و نیاز به تشخیص پزشک دارد. در برخی موارد تغییرات بیمار بیشتر از نوک بینی است و ساختار بینی به کلی نیاز به تغییر دارد. افرادی که شرایط زیر را داشته باشند، کاندید مناسبی برای عمل نوک بینی هستند:

  • افرادی که از ظاهر نوک بینی خود ناراضی هستند.
  • نوک بینی فرد افتاده است.
  • نوک بینی بیش از حد بزرگ یا کوچک است.
  • سوراخ های بینی نامتقارن است.
  • فرد دارای یک نوک بینی پهن و گرد است.
  • نوک بینی نامتقارن است.
  • کلوملای بینی حالت آویزان دارد.
  • سوراخ های بینی بیش از حد گشاد است.

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، تیپ پلاستی بخشی از است که توسط متخصص گوش، حلق و بینی انجام می شود. بسیاری از افراد باتوجه به ظاهر بینی خود تصمیم به اصلاح نوک بینی می گیرند، اما پس از معاینات دقیق مشخص می شود که بینی دارای مشکلات دیگری نظیر انحراف، کجی و یا حتی مشکلات عملکردی است. به همین علت جراحی رینوپلاستی و تغییرات بیشتر بر روی بینی انجام خواهد شد.

عمل تیپ پلاستی چگونه انجام می شود؟

نوک بینی از غضروف ها، ماهیچه ها، بافت های فیبری، حداقل چربی و لایه های پوست ساخته شده است که با جراحی نوک بینی قابل اصلاح و بهبود است. جراحی تیپ پلاستی با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود که حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد.اکثر عمل های نوک بینی به روش جراحی باز انجام می شوند، زیرا این روش به جراح اجازه می دهد تا نوک بینی را با جزئیات بهتر تغییر دهد.

تیپ پلاستی مانند جراحی زیبایی بینی با یک برش کوچک روی پوست در بین سوراخ های بینی شروع می شود. بالا آمدن پوشش پوست بلافاصله پس از نمایان شدن غضروف های نوک و سایر ساختارهای نوک متوقف می شود. در این عمل سوراخ های بزرگ بینی کوچک تر و و نوک بینی را باریک تر کرد. همچنین، در طی جراحی تیپ پلاستی برای اصلاح نوک بینی، می توان غضروف را از بینی خارج کرد. گاهی اوقات جراح ممکن است از غضروف پیوند شده از گوش یا دنده برای ایجاد نوک گردتر استفاده کند.

مدت زمان دوره نقاهت جراحی نوک بینی

در مقایسه با جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی)، عمل نوک بینی آسان تر، سریع تر و زمان بهبودی بسیار کوتاه تر است. در طی یک عمل جراحی کامل بینی، کار اضافی روی استخوان‌ها و غضروف‌های بینی در ناحیه پل باعث تورم، خونریزی و کبودی بیشتر می‌شود، بنابراین درد و زمان بهبودی طولانی‌تر از جراحی نوک پلاستی است. با این حال حدود یک سال طول می کشد که تورم کامل بینی کاهش یافته و شکل نهایی آن مشخص شود.

جراحی تیپ پلاستی نیاز به بخیه و بانداژ جزئی دارد تا بیماران بتوانند در صورت تمایل روز بعد به سر کار خود بازگردد. بخیه ها معمولاً خود حل شونده هستند و ممکن است ۳ تا ۵ روز از بانداژ استفاده شود. گاهی اوقات می توان از آتل های سیلیکونی برای حمایت از نوک و بخیه ها استفاده کرد و در عرض ۳ تا ۵ روز برداشته می شود.

اگر جراحی سپتوپلاستی را در کنار نوک پلاستی انجام دهید، اسپلینت های سیلیکونی بینی یا پانسمان های اسفنجی در عرض ۳ تا ۵ روز برداشته می شوند. در مجموع بیمار ۷ تا ۱۰ روز پس از جراحی نوک بینی می تواند به کار خود و فعالیت های روزمره بازگردد، اما باید نکات و را رعایت کند.

مراقبت های بعد از عمل تیپ پلاستی

با این حال که میزان تورم در عمل جراحی نوک بینی کمتر و دوره نقاهت آن کوتاه تر است، توجه به توصیه های جراح و رعایت نکات بعد از عمل بینی ضروری است. نکاتی که بعد از عمل تیپ پلاستی باید رعایت شود عبارتند از:

  • استفاده از کمپرس آب سرد جهت کاهش ورم و تورم
  • خودداری از بلند کردن اجسام سنگین
  • قرار دادن سر به سمت بالا
  • خودداری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • پرهیز از تخلیه بینی با شدت
  • پرهیز از تنفس های شدید که موجب بسته شدن سوراخ های بینی شود.
  • اجتناب از خارش، مالش و دستکاری بینی
  • پرهیز از استعمال دخانیات و مصرف الکل
  • مصرف مواد غذایی سبک، نرم و فیبردار
  • نوشیدن آب فراوان

هزینه تیپ پلاستی بینی در کلینیک دکتر سعید ساعدی

یکی از رایج ترین سوالاتی که بیماران مطرح می کنند، هزینه تیپ پلاستی است. اگرچه هزینه عمل تیپ پلاستی کمتر از رینوپلاستی است، اما هزینه جراحی نوک بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال بسیاری از مراجعه کنندگان قصد جراحی در نوک بینی خود را دارند، اما پس معاینات ممکن است مشکلات دیگری ظاهری و عملکردی داشته باشند. همچنین، نوک تغییر نوک بینی نیز در قیمت نهایی عمل نوک بینی تاثیر دارد.

برای مثال ممکن است در عمل تیپ پلاستی بینی گوشتی، بیمار از استحکام غضروفی کافی برخوردار نبوده و نیاز به پیوند غضروف داشته باشد. در نتیجه هزینه این عمل در مقایسه با عمل هایی که نیاز به پیوند غضروف نیست، بیشتر خواهد بود. علاوه بر موارد ذکر شده، نوع جراحی (ترمیمی یا اولیه) دستمزد پزشک، نوع بیمارستان و آزمایشات قبل و بعد از عمل نیز در تعیین هزینه تیپ پلاستی بینی موثر است.

عمل تیپ پلاستی چیست

کلام آخر

جراحی تیپ پلاستی بینی، یک عمل جراحی زیبایی بینی است که تنها ظاهر نوک بینی را اصلاح می کند. اگرچه تیپ پلاستی جزیی از جراحی رینوپلاستی است، اما برخی بینی ها دارای نوک بینی پهن، بزرگ به همراه با عدم تقارن هستند و مشکلاتی در ساختار استخوانی ندارند. در چنین شرایطی بیمار می تواند به عمل نوک بینی یا تیپ پلاستی را انجام دهد. به طورکلی جراحی نوک بینی آسان تر، سریع تر و زمان بهبودی بسیار کوتاه تر است. اگرچه تغییر در این جراحی کمتر است.

در آخر پیشنهاد می شود برای اطلاعات بیشتر از عمل تیپ پلاستی مقاله (آیا عمل تیپ پلاستی بینی دائمی است) را مطالعه نمایید.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عمل تیپ پلاستی چیست" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عمل تیپ پلاستی چیست"، کلیک کنید.