بررسی دوربین فیلمبرداری سونی Sony PXW-X70

سلام دوستان، امروز اومدم در مورد

بررسی دوربین فیلمبرداری سونی Sony PXW-X70

دوربین فیلمبرداری سونی Sony PXW-X70

و تجربیات خودم از استفاده از این محصول را باهاتون به اشتراک بزارم. این دوربین هم یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداریه.

بررسی دوربین های فیلمبرداری سونی سونی PXW-X70

دوربین فیلمبرداری سونی PXW-X70 دوربینی است که می تواند ویدیوهایی با کیفیت 4K و Full HD در چندین فرمت مختلف ضبط کند. از جمله فرمت های ضبط این دوربین می توان به XAVC، AVCHD و DV اشاره کرد. به علاوه این دوربین می تواند تصویر فول اچ دی را فشرده کرده و با فرمت MPEG-4 AVC/H.264 HD در اختیار کاربر قرار دهد. نمونه برداری تصویر این دوربین 4:2:2 با نرخ 10 بیت است که با سه نرخ 50، 30 و 25 مگابایت بر ثانیه در اختیار کاربر قرار می گیرد.

همانطور که گفته شد این دوربین می تواند با کیفیت 4K ضبط کند. با آپدیت اختیاری سیستم عامل این دوربین، کیفیت 4K با فرمت Row و با سرعت 60 فریم بر ثانیه در اختیار کاربر قرار می گیرد. بیایید نگاهی به جزئیات فنی این دوربین بیندازیم. سنسور این دوربین 1 اینچی Exmor R CMOS است که بالاترین کیفیت تصویر را دارد. وضوح این سنسور 14.2 میلیون پیکسل موثر است که دقیق ترین جزئیات و رنگ های تصویر را نشان می دهد. حتی در نور بسیار کم.

دوربین فیلمبرداری سونی PXW-X70 دارای لنز Carl Zeiss Vario Sonnar T* است که محدوده زوم 12 برابری دارد و می توان آن را تا زوم 24 برابر ارتقا داد. در این سطح از زوم به لطف فناوری Super Resolution که روی این دوربین تعبیه شده است، وضوح تصویر حتی اندکی کاهش نمی یابد. این بزرگنمایی را می توان حتی تا 48 برابر به لطف زوم دیجیتال دو برابر کرد. تنها زمانی که تصویر بزرگ‌نمایی شده این دوربین در صفحه‌ای بسیار بزرگ پخش می‌شود، با دقت زیادی می‌توان دید که تصویر بزرگ‌نمایی شده کمی روشن‌تر از تصویر بزرگ‌نمایی نشده است، البته این مقدار آنقدر کم است که به راحتی می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

بدنه دوربین سونی PXW-X70 بسیار سبک و کوچک است که آن را برای عملکردهای مختلف هنری ایده آل می کند. در عین حال مقاومت و کیفیت بسیار بالایی دارد. وزن بدنه این دوربین با لنز، باتری، کاپوت و چشمی تنها 1.4 کیلوگرم است. این دوربین دارای خروجی‌ها و پورت‌های حرفه‌ای 3G-SDI و HDMI است و علاوه بر کنترل زوم و گرفتن XLRx2. از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به وجود حلقه دستی روی لنز اشاره کرد که به کاربر اجازه می دهد زوم و فوکوس را به راحتی کنترل کند. همچنین یک دسته بسیار راحت که کار با دوربین را بسیار آسان می کند. این دوربین دارای دو ورودی برای دریافت کارت حافظه SD است و فیلتر ND استفاده شده بر روی لنز آن دارای سه حالت و سطح قابل تغییر و تنظیم می باشد.

دوربین سونی PXW-X70 همچنین مجهز به اتصالات WiFi و NFC است که انتقال فایل ها از دوربین فیلمبرداری به دستگاه های هوشمند را بسیار آسان می کند. علاوه بر این، کنترل از راه دور دوربین از طریق گوشی یا تبلت امکان پذیر است علاوه بر این، از تبلت یا گوشی می توان به عنوان صفحه نمایش دوربین نیز استفاده کرد. البته خود این دوربین به صفحه نمایش 3.5 اینچی با وضوح 1.56 میلیون نقطه مجهز شده و چشمی آن 1.44 میلیون پیکسل رزولوشن دارد.

از آنجایی که لنز این دوربین مجهز به لرزشگیر اپتیکال است، خود دوربین نیز مجهز به لرزشگیر الکترونیکی قابل تنظیم است. این تثبیت کننده هنگام حرکت دوربین کار می کند و حرکت آزاد تصویر را حذف می کند. البته اگر دوربین در حین عکاسی روی سه پایه قرار گیرد، این لرزش ها تا حد امکان کمتر می شود و تصویر وضوح و وضوح بالایی خواهد داشت. حساسیت این دوربین بالاست و بهره 9db آن برای عکاسی در فضای بسته بسیار مفید و کاربردی است. محیط هایی که ممکن است نور مناسبی برای عکاسی نداشته باشند. بنابراین این دوربین برای عکاسی از مجالس عروسی بسیار مناسب است.

دوربین فیلمبرداری سونی PXW-X70 می تواند به صورت کاملاً خودکار یا دستی فیلمبرداری کند یا بین خودکار و دستی جابجا شود. در پشت دوربین دکمه ای برای تنظیم حالت دستی یا خودکار وجود دارد. در حالت دستی، کنترل تمام عناصر دوربین از جمله شاتر، بهره و IRIS بر عهده فیلمبردار خواهد بود و او می تواند با فشار دادن یکی از سه دکمه پشت دوربین و همچنین چرخ تنظیم، این موارد را تنظیم کند. درست در زیر تنظیم لنز قرار دارد دکمه تنظیم تعادل سفیدی نیز در این دوربین تعبیه شده است که با کنترل حالت ND لنز، صحیح ترین تراز سفیدی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

در قسمت بالای بدنه این دوربین یک کفشک اتصال تعبیه شده است که برای اتصال انواع لوازم جانبی تعبیه شده است. بسته به نیاز و کاربرد فیلمبردار، صفحه نمایش بزرگتر، میکروفون یا فلاش های نوری بزرگ از جمله لوازم جانبی قابل نصب بر روی دوربین هستند. البته لازم به ذکر است که این دوربین مجهز به میکروفون داخلی است که صدا را نیز با وضوح و کیفیت خوبی ضبط می کند. اگر از میکروفون خارجی استفاده نمی کنید، به سادگی وارد تنظیمات دوربین شده و میکروفون داخلی دوربین را روشن کنید.

دوربین فیلمبرداری سونی PXW-X70 قادر است تصاویر اسلوموشن یا اسلوموشن را با سرعت 1 تا 60 فریم بر ثانیه با وضوح فول اچ دی 1920×1080 ضبط کند.

در نهایت این دوربین یک دوربین کوچک و بادوام است که می تواند نیازهای کاربر را تا حد زیادی برطرف کند. اگر بودجه زیادی برای خرید یک دوربین بزرگ ندارید، اما در عین حال به دنبال یک دوربین بسیار خوب و با کیفیت هستید، این دوربین اولین و تنها پیشنهاد ماست. دوربینی که کیفیت و آزادی عمل را با هم ترکیب می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی دوربین فیلمبرداری سونی Sony PXW-X70" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی دوربین فیلمبرداری سونی Sony PXW-X70"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه