چرا باید به محل نصب دستگیره کمد دیواری دقت شود ؟

همه ما از کمد دیواری به عنوان یک سازه ضروری جهت نگهداری پوشاک خود یاد می‌کنیم. شاید به این موضوع کمتر توجه کرده باشید اما دستگیره این نوع کمد‌ها نیز نقش مهمی در زیبایی و جذابیت آن‌ها دارد‌ علاوه بر این آن‌ها به ما اجازه می‌دهند تا به سرعت درب کمد را باز و بسته کنیم. انتخاب محل نصب دستگیره کمد دیواری از جمله مواردی به شمار می‌آيد که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده است. در ادامه متن با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم و در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

چرا باید به محل نصب دستگیره کمد دیواری دقت شود ؟

چرا محل نصب دستگیره باید به دقت انتخاب شود؟‌

دستگیره کمد یکی از یراق آلات پر کاربرد در کمدها و کشوها می باشد که با استفاده از آن ها می توانیم درب های کمد را باز و بسته کنیم. این دستگیره‌ها از جهت ظاهری شباهت بسیار زیادی به دستگیره کابینت دارند اما معمولاً از اندازه بزرگ‌تری نسبت به آنان برخوردار هستند. این محصولات در رده‌های قیمتی متفاوتی قابل خریداری هستند.

برخی از کاربران بر این باور هستند که دستگیره تنها یک قطعه بی‌اهمیت به شمار می‌رود و مهم نیست که در چه محلی قرار بگیرد. باید گفت این ذهنیت کاملاً نادرست است زیرا دستگیره‌ها حتی بر روی ظاهر کمد دیواری نیز اثر می‌گذارند و نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند. اکثر طراحان داخلی بر این باور هستند که بخش بزرگی از زیبایی و جذابیت کمد دیواری به شکل دستگیره و نحوه نصب آن‌ها بر می‌گردد. به همین دلیل است که همواره پیشنهاد می‌شود در نصب این دسته از یراق آلات نهایت دقت خود را به کار ببریم تا بتوانیم جذابیت و شکوه کمد دیواری را افزایش دهیم.

چرا باید به محل نصب دستگیره کمد دیواری دقت شود ؟

بهترین محل برای قرارگیری دستگیره کمد دیواری

مناسب بودن آموزش باز كردن قفل کمد ام دی اف باعث می‌شود تا بتوانیم به راحتی بدون نیاز به نصاب  برای تعیین این موضوع سه روش مختلف وجود دارد که باید بر حسب نیاز و سلیقه خود به سراغ آنان بروید. در تکنیک اول از اصول استاندارد پیروی می‌شود در تکنیک دوم باید حد فاصل کمد را در نظر گرفت و در روش سوم نیز سبک جدیدی از نصب دستگیره را پیاده‌سازی می‌کنیم.

تکنیک اندازه استاندارد

اولین روشی که به طور معمول به عنوان گزینه اصلی در نظر گرفته می‌شود نصب کردن دستگیره کمد دیواری در فاصله استاندارد است. احتمالاً می‌پرسید که منظور از فاصله استاندارد دقیقاً چقدر است؟ در پاسخ باید گفت که اندازه هشتاد و پنج تا نود و پنج سانتی‌متر از کف اتاق به عنوان یک اندازه مناسب در این زمینه شناخته می‌شود.

در واقع قسمت پایینی دستگیره کمد دیواری باید از کف زمین همین قدر فاصله داشته باشد تا بتوان از آن استفاده کرد. این موضوع بیشتر در شرایطی کاربرد دارد که کمد دیواری ما از ظاهر ساده‌ای برخوردار است و تنها با قرارگیری چند محفظه ساده در کنار هم ساخته شده است. به عنوان مثال در کمد دیواری‌های سه تکه می‌‌توان از این روش جهت تعیین محل نصب دستگیره کمد دیواری بهره برد.

تکنیک فاصله میانی

همه کمد دیواری‌ها ظاهر یکسانی ندارند. به عنوان مثال در برخی از این محصولات علاوه بر تکه‌های اصلی چندین کشو نیز در بخش زیرین کمد نصب می‌شود تا قسمت‌بندی یا پارتیشن‌بندی البسه راحت‌تر شود. قاعدتاً در این حالت نمی‌توان از تکنیک اندازه استاندارد کمک گرفت زیرا کشوها نیز نیاز به دستگیره دارند و دقیقاً در بین کمد و کف زمین قرار گرفته‌اند.

بهترین پیشنهادی که می‌توان در این شرایط از آن پیروی کرد نصب کردن دستگیره‌ها در بخش میانی درب هر کمد و کشو است. برای انجام این کار باید عرض و طول تمامی درب‌ها را اندازه‌گیری کرده و آن‌ها را بر عدد ۲ تقسیم‌ کنید. با توجه به عدد به دست آمده می‌‌توانید تعیین کنید که فاصله میانی در هر درب چقدر خواهد بود. در این روش‌ دستگیره‌ها دقیقاً در وسط کمد دیواری نصب خواهند شد.

سبک جدید نصب دستگیره

لازم نیست همیشه از الگو‌های استاندارد استفاده کنید. اگر به دنبال آن هستید که ظاهر کمد دیواری موجود در منزلتان کاملاً متفاوت باشد می‌توانید محل نصب دستگیره‌ها را به دلخواه خود تغییر دهید. برای مثال دستگیره یکی از کمد‌ها می‌تواند دقیقاً در لبه درب آن قرار بگیرد. این روش بیشتر در دکوراسیون‌های مدرن به کار گرفته می‌شود و معمولاً افرادی که به طراحی کلاسیک علاقه‌مند هستند از آن استقبال نمی‌کنند. این روش تعیین محل نصب دستگیره کمد دیواری منجر به متمایز شدن ظاهر اتاق خواهد شد که خود یک مزیت مهم است.

نصب دستگیره برای کمد‌های درب شیشه‌ای

به گفته سایت: beslagonline.com: در حالی که دستگیره درب‌ها در سمت مخالف لولای آن‌ها قرار می‌گیرد دستگیره کمد و کابینت عموماً در وسط نصب می‌شود. این موضوع در رابطه با دستگیره‌هایی که بر روی کمدهای درب شیشه‌ای قرار می‌گیرند نیز کاملاً صحیح است و می‌توان به آن اتکا کرد. درب این گونه از کمد‌‌ها بسیار ظریف است و برای اتصال دستگیره به آنان به ابزارهای خاصی نیاز داریم.

طبیعتاً نمی‌توان با استفاده از مواردی همچون دریل نسبت به سوراخ کردن محل نصب دستگیره در این نوع درب‌ها اقدام کرد. بهتر است به سراغ افرادی بروید که در این زمینه مهارت لازم را دارند و می‌توانند با ابزارهایی همچون شیشه‌بر مکان دقیق قرارگیری دستگیره را برش دهند. پس از این فرایند تنها کافی است پیچ‌های دستگیره را محکم کنید تا بتوانید از آن‌‌ها بهره‌ ببرید.

سخن پایانی

دستگیره کمد دیواری یک ابزار کاربردی برای باز و بسته کردن درب این نوع سازه‌ها محسوب می‌شود. این نوع محصولات معمولاً در دو مدل تک پیچ و دو پیچ به تولید می‌رسند تا بتوان به وسیله آن‌ها نیاز تمامی کاربران را پوشش داد. عدم قرارگیری این دستگیره‌ها ‌در مکان مناسب جذابیت ظاهر کمد مدنظرتان را کاهش می‌دهد.

انتخاب بهترین محل نصب دستگیره کمد دیواری به سلیقه خود شما بستگی دارد. برخی ترجیح می‌دهند که این نوع از یراق آلات را دقیقاً در بخش میانی کمد قرار دهند تا دسترسی به آنان راحت‌تر باشد. در سایت یراق دات کام تنوع بی‌نظیری از دستگیره‌های تک پیچ و دو پیچ را برای شما عزیزان فراهم آورده‌ایم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا باید به محل نصب دستگیره کمد دیواری دقت شود ؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا باید به محل نصب دستگیره کمد دیواری دقت شود ؟"، کلیک کنید.