راه دسترسی ۱۸ روستای برف گیر اشنویه باز شد – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان

راه دسترسی ۱۸ روستای برف‌گیر اشنویه باز شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری سیپکس سیدعلی ترابی شامگاه چهارشنبه در این زمینه اظهار کرد: بر اثر بارش سنگین برف که از شب گذشته در این شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد راه دسترسی چند روستا بسته شد که با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: عوامل راهداری در این مدت سرنشینان ۷۰ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک را نجات داده و ضمن برفروبی راه کار ماسه و نمک پاشی را انجام دادند.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه بلندی برف در این شهرستان به ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر رسیده است گفت: برف روبی و نمک پاشی توسط اداره راهداری در راه های شریانی این شهرستان در چند نوبت انجام شده است و اکنون نیز برف روبی راه های روستایی ادامه دارد.

ترابی افزود: رانندگانی که قصد آمد و شد در این راه ها را دارند افزون بر احتیاط و کاهش سرعت در این گردنه و سایر جاده های کوهستانی نسبت به بررسی کارکرد شایسته سیستم روشنایی بخاری و ترمز خودرو اطمینان یابند و سپس اقدام به مسافرت کنند.

فرماندار اشنویه گفت: سرما و بارش برف زودهنگام در این شهرستان بویژه در مناطقه «ده شته بیل» آسیب زیادی به باغ ها وارد کرده و بسیاری از باغداران منطقه هنوز سیب را برداشت نکردند که بارش برف سنگین باعث ریزش میوه و حتی شکستن شاخ و برگ درختان سیب نیز شده است.

اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و آغبلاغ است؛ این شهرستان در امتداد مرزهای ایران با کشورهای ترکیه و عراق واقع شده است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

راه دسترسی ۱۸ روستای برف گیر اشنویه باز شد – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "راه دسترسی ۱۸ روستای برف گیر اشنویه باز شد – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "راه دسترسی ۱۸ روستای برف گیر اشنویه باز شد – خبرگزاری سیپکس | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه